Marketing

Marketing

Ecomarketing


De groene beweging heeft een golf van eco-bewuste consumenten en nieuwe uitdagingen voor eco-bewuste bedrijven gecreëerd, om de lat hoger te leggen voor hun inspanningen om bedrijfsprocessen groener te maken.


Bij de vraag of een bedrijf deze eco-bewuste consument kan aanspreken, is marketing zeker zo belangrijk dan het product zelf.


Eco-marketing, ook wel bekend als groene marketing of duurzame marketing, is het verbeteren van marketing door middel van het in kaart brengen van milieuvriendelijke bedrijfspraktijken, papierloze, interactieve en sociale media eco marketingtechnieken, en het vormen van partnerschappen met milieuvriendelijke en milieubewuste leveranciers. Kortom, consumenten vergelijken niet alleen producten en hoe milieuvriendelijk ze zijn, consumenten evalueren ook de bedrijven die produceren en of hun productieprocessen en bedrijfspraktijken milieuvriendelijk en duurzaam zijn.


Bedrijven die eco-vriendelijk produceren, niet alleen een via de communicatie, maar waar dit onderdeel is van hun bedrijfsmantra, winnen meer marktaandeel als de groene beweging blijft groeien.


Het is duidelijk dat dit geen nieuwe beweging is, maar met elke vooruitgang in technologie en bewustzijn zijn er nieuwe manieren voor bedrijven om te communiceren over hun producten, processen en inspanningen ten aanzien van duurzaamheid.

We zorgen dat de bedrijven terug communiceren met consumenten over hun echte passie voor het milieu en de stappen die ondernomen worden om de bedrijfsprocessen te vergroenen.


Let wel, ecomarketing is GEEN greenwashing. Greenwashing is iets waar we weigeren aan mee te werken. 


NEOLIFE


Duurzaamheidscoaching op maat van jouw bedrijf.

CONTACTEER ONS

Hoefbladstraat 39

3583 Paal-Beringen

+32(0)492 08 37 81

OPENINGSUREN


Elke dag, op afspraak



© Copyright. All Rights Reserved.